På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 23 juni 2010

Den försvunna diamanten

Redan i julas hade Nils klippt ut bilden på det klassiska spelet och klistrat in den på sin önskelista men tyvärr kom tomten inte med spelet då. Men nu äntligen så! I helgen kom farfar och farmor med spelet i present och Nils har suktat varje kväll efter att spela det. Det brukar vara så att när Sigge har kojat får jag och Nils en ensam stund tillsammans i lugn och ro. Ibland läser vi extra länge eller så brukar vi spela spel. Det är verkligen något som Nils gillar och jag med! Igår var det då premiär och efter att jag skummat igenom reglerna (ett av våra favoritspel, jag och syrran, har ett sletet sådant liggandes någonstans) var det dags att köra igång. Eller som Nils sa något irriterad: sluuuta prata nu mamma! :-) Sagt och gjort, vi slog tärningen och en stund senare hade Nils (givetvis!!) hittat Afrikas stjärna och hade dessutom en hel hög med pengar och tog raka vägen till Kairo medan mamman irrade runt utan pengar i jakten på ett Visa! Men idag fick jag revansch och imorgon är det Joakims tur att spela Den försvunna diamanten med Nils. Då kommer nämligen pappan hem från veckans resa; Ukraina. Inser när jag skriver det ordet att jag är galet dålig på mina kartkunskaper. Jag menar; var ligger det? ;-)
Kan inte sluta lyssna på denna låten! Ha´en fin kväll alla fina!


3 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Den försvunna diamanten är vår stora favorit här hemma också. :) Det kvittar att det är tonårshormoner här hemma nu, man blir aldrig för stor för Den försvunna diamanten. ;)

    Det är mitt gamla spel som det spelas på och det borde väl egentligen trilla ihop vid detta laget men tydligen var det hållbara grejer som gjordes där på 80-talet för det är fortfarande fint och helt. ;)

    Ha en mysig midsommarhelg med förhoppningsvis mycket sol, god mat, spelande och mannen som har återvänt hem igen. :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Åh den försvunna diamanten!
    Spelade det som galningar när vi var yngre och jag blir alldeles nostalgisk när du skriver om Kairo och letandet efter Visa.

    Haha..lite roligt..när jag skulle sätta på låten du lagt upp så började sidan med playhouse disney sätta igång(utan att jag märkte det) och jag började fundera vad det var som var så bra med den låten ..tills jag insåg att din låt inte hade börjat:)

    Ha en skön midsommar!
    kram emma

    SvaraRadera
  3. Finns ju andra spel som jag också ser framemot att spela med Nils; Monopol och Cluedo!! Men det dröjer nog något år eller så! ;-)
    //Anna

    SvaraRadera