På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 13 juni 2010

En ny grind



I helgen har min pappa varit barnvakt åt Nils och Sigge. Anledningen till det var att vi igår kväll var bjudna på en jättetrevlig 50-års fest hos Joakims kusins man; god mat och mycket gott att dricka. Lite seg idag då! ;-)

Iallafall kom pappa i god tid så igår på dan kom en grind på plats som legat och väntat på att bli uppsatt. Grinden är begagnad men passar perfekt på sin plats. Tidigare har utgången varit helt öppen men med rymmande barn är det inget bra alternativ... Min pappa är en riktig fixare, brås väl på sin far (min farfar) som var skrothandlare och efter lite trix och fix fick han till det superfint tycker jag. TACK PAPPA!!! Nu skall den bara fräschas upp med färg. Vit tror jag den blir så att den matchar fint med vissa av husets exteriörer.

Annars kämpar jag på med att packa upp flyttlådor. En reflektion bara; i samma takt som en låda töms fylls en annan som ska raka vägen till loppis! :-)

4 kommentarer:

  1. Jag kommer gärna till din egna loppis
    och fyndar;-)! Släng inget som din skrotsamlande kompis vill ha! Kraaaaaaaaaaam Lisa

    SvaraRadera
  2. Jättefin grind!

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Vad fint det blev med grinden! :) Snällt av din pappa att sätta upp den. :) Känns ju lite tryggare att veta att barnen inte kan rusa rakt ut. :)

    Det låter som ni har fullt upp med flyttlådor. Kanske vore en garageloppis något för er? ;)

    Ha en fin kväll vännen!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Lisa: kanske Lotta förslag är något att fundera på...garageloppis?

    Lotta: tack för tipset. Verkligen värt att fundera på!

    //Anna

    SvaraRadera