På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 8 juni 2010

Det gror!

Jag har varit flitig och vattnat mitt nya plantering varje kväll. Även Sigge och Nils har bidragit; att vattna med vattenkanna är poppis (ungar och vatten=alltid vinnande kombo!)! De två sista dagarna har jag hoppat över vattningsmomentet då vädergudarna fixat den saken. Det jag vill komma till är att det faktiskt så sakta börjar hända saker där i landet. Det gror. Det kommer knoppar. Det vissnar inte. Det växer!! Mitt lilla improviserade kryddland ser frodigt ut och marktäckarna sprider sig sakta, sakta. Oj, vad roligt! Skulle vara så inspirerande att kunna skörda egen mynta till sommarsalladen och så även gräslök till sillen! Trevlig kväll!

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Vad härligt att det gror hos er. Visst är det en underbar känsla och man blir stolt som en tupp. ;)

    Jag håller tummarna för att det kommer att bli bra skörd för er i sommar. :) Själv har jag skördat de första rädisorna idag. Underbart goda och det är något visst att dra upp dem ur jorden, skölja av dem med slangen och äta dem direkt på stället. :) Sååå gott! :)

    Ha en fin kväll och ta hand om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Lotta: nog sträcker jag lite extra på mig när jag ser min fina plantering...det var värt allt slit och ryggont...lätt!
    //Anna

    SvaraRadera