På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 2 juni 2010

Olivträd

Sedan några dagar har jag också ett olivträd i min ägo...och det har jag placerat på min soligaste plats dvs på altanen. Det är verkligen dekorativt! Får väl se om jag får det att överleva...det är ju lite si och så med det där med mina gröna fingrar. Tydligen kan de bli väldigt gamla, så där 1500 år!! Ett av det äldsta har blivit 3000 år gammalt. Jag är väldigt nöjd om det överlever sommaren och flyttar med oss in i höst och sedan påminner oss om sommaren hela hösten och vintern!!


2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Lycka till med ditt fina olivträd! :) Själv har jag inte vågat mig på ett. Skulle antagligen ta livet av det. :( Sommaren skulle jag nog få det till att överleva men när hösten närmar sig, det är det jag oroar mig för. :(

    Men nu kan jag ju njuta här av ditt fina träd istället. ;)

    Ha en härlig kväll och sköt om dig och familjen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Lotta: lovar att avlägga rapport om hur jag klarar av mitt olivträd...kanske kommer den redan om några dagar... ;-) kram
    //Anna

    SvaraRadera