På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 19 juni 2010

Kungligt bröllop och kalas!


Idag har Nils haft kalas för sina kompisar. Det var 14 stycken, övervägande killar som dundrade in vid 11-tiden. Två timmar senare efter pannkakor, sandwich-glass, bullar, kex och saft och givetvis godispåse lägrade sig lugnet igen. Kalaset gick smidigt och Nils fick så mycket fina leksaker. TACK ALLA! Han var själv väldigt nöjd och mest nöjd var han nog över att han fick tillfälle att visa upp sina trollkonster. När han kom med det förslaget igår försökte jag förbereda honom på att det kan bli lite svårt att samla alla och kräva att de ska titta på. Döm om min förvåning när Nils helt plötsligt äntrar scenen med en hel skock ungar på trappan som tittar på!

Vid tre-tiden hade vi dammsugt och svabba klart efter allt kalasande och det blev äntligen dags för mig att parkera mig framför teven. Att inte se det var inget alternativ alls, tycker nästan jag har laddat lite för lite. Borde nog köpt några bröllopstidningar och satt i mig dem för att verkligen känna mig förbered! Hade också velat se de serier och dokumentärer som gått på teven, tur att det finns svt play! Dukade iallafall med min fina bricka och prinsess-chokladen så lite kungligt stämning blev det allt. Jättefin vigsel och ett så vackert brudpar! Jag har storlipat flera gånger, de ser så lyckliga ut! Dessutom tycker jag att ända sedan bröllopet tillkännagavs har Viktoria strålat av kvinnlighet och lugn. Tänk att äntligen få någon vid sin sida vid allt arbete kring representationerna. Både i Sverige och världen över. Jag vet iallafall vad mitt nästa yrke kommer vara: expert på kungligheter! ;-)




3 kommentarer:

  1. Vilka härliga kort på alla små busfrön, trolleri & magi e grejer de;)...Bröllopet var fantastiskt, inte ett öga torrt. Allting klaffade perfekt & Viktoria var precis som du beskriver så lugn, trygg & lycklig...så fina tilsammans♥

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Vilka härliga kalaskort! :) Det låter som Nils hade ett riktigt toppen-kalas och var nöjd med sin dag. :) Det är intensiva timmar de där kalasen men så värt det då man ser sina barns lyckliga ansikten. :)

    Ja visst var det ett helt underbart bröllop? :) Här satt vi bänkade framför tv:n hela dagen och det fälldes många tårar kan jag lova. Så vackert och helt och hållet i kärlekens tecken. Underbart att se två människor så djupt och innerligt förälskade i varandra, man blev alldeles varm i hjärtat. :)

    Jag var tvungen att köpa de två stora kvällstidningarnas bröllopsbilagor idag och spara för framtiden. :) Kärlekssången som framfördes av Agnes och Björn är jag helt övertygad om kommer att spelas mycket vid bröllop framöver. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera