På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 10 juni 2010

En miljard skor i hallen

Är det så här det är att ha tonåringar?? En hall där man inte ens hittar dörren. Tur att det är minst 7 år dit då för vilken röra. Den måste jag nog hinna förbereda mig på! Anledningen till sko-kaoset var att jag idag planerat hemlig utflykt för min klass. Oj, oj, oj vad de har luskat och frågat och varit nyfikna och ju närmare vi kom destinationen desto fler klurade ut vart vi skulle; hem till mig. Några timmar senare efter korvgrillning, kubb, film (som fantastiskt nog ingen elev sett tidigare men som blev mycket uppskattad!), popkorn, glass, bullar och frukt lämnade vi Barfotsgatan i ett os av just popkornlukt och en miljard popkorn på golvet! Men det var det värt, vi hade det väldigt mysigt och jag tror de flesta av eleverna tyckte det var lite spännande att se hur fröken bor! Om inte annat så vet de ju nu i vilken brevlåda de ska kasta äggen! ;-)

3 kommentarer:

  1. Åhhhh, vilken härlig bild! Helt olikt dig att ha oordning runt dig! Kul att allt gick bra med eleverna. KRAM

    SvaraRadera
  2. Enligt alla! föräldar var utflykten mycket uppskattad av barnen...kul!!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!

    Jo, den hallen känns igen från tonårshemmet. ;)

    Vad härligt med en mysdag hemma hos läraren och vad roligt att det var så uppskattat av alla. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera