På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 30 juni 2010

Välkommen sötnos!


Imorse vid nio-tiden tyckte då sötnosen att det var dags att visa sig...äntligen.! Tolv dagar över tiden! Ut kom en liten flicka (äsch, jag som trodde jag skulle bli av med mina pojk-kläder...får avvakta nästa gravid i ordningen då!) som var 50 cm lång och 4 kg i vikt och med ordentligt med kolsvart hår! Det var vid tre-tiden i natt styrde jag mot Frölunda och när Ella vaknat åkte vi till Kungälv för att käka frukost med resten av gänget. Med pannkakor i magen förflöt förmiddagen snabbt och efter lunchen drog alla ungarna ut och (självklart!) gungade!! I eftermiddags åkte jag och Ella till Mölndals BB för att möta upp de stolta föräldrarna och klämma lite på nytillskottet. Så söt och gjorde inget väsen av sig...bara sov hela tiden! Ella som nu blivit storasyster hade gjort en teckning till lillasyster som hon var väldigt stolt över. Stora grattis till hela familjen från oss! Detta har vi väntat på! Nu väntar vi bara på flytten till Kungälv också, sen är vi nöjda för en lång tid! ;-)
ps... Nils påpekade klokt i förmiddags: Kolla, kolla mamma! Vad stor Ella blivit!



5 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt! Hälsa och gratta!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Så otroligt söt hon är, precis som de andra tre småttingarna!!! Jättefina kort du tar Anna. Ta hand om varandra <3 Kramar Alexandra

    SvaraRadera
  3. Hur söt som helst, vad skönt att hon äntligen tittadse ut. Många kramar♥

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att hon äntligen kom den lilla tjejen och vilken sötis. :) Hälsa och gratulera hela familjen. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Alla: hon är så söt och idag har hon faktiskt varit här på Barfotsgatan på besök...fick dock ingen chans att gosa med henne då hon behagade sova hela tiden! Typiskt alltså!
    //Anna

    SvaraRadera