På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 9 juni 2010

Organisera men när?

Vilken tur att det blir helg då och då, mina vardagar räcker inte till, tidsmässigt. Det är helt omöjligt för mig att tag i projekten när kvällen kommer...mina vardagssaker dränerar mig på energi, jag är trött när klockan närmar sig nio. Här är ett projekt som måste komma iordning; vårt kontor! Just nu ligger tre års papperskörd plus lite till i en stor flyttlåda i väntan på att organiseras och sorteras. Blir lite sorgsen när jag ser det. Att ha det så oorganiserat stämmer dåligt överens med mig som person. Men jag gav upp någon gång där på vägen. Försökte i början hålla kollen men tillslut har flyttandet av lådor i renoveringskaoset helt gått över styr. Det får helt enkelt bli ännu ett helgprojekt. :-)


2 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Du är inte ensam! Ibland räcker inte orken och tiden till för alla borden och måsten, speciellt inte under småbarnsåren. Men det är ok. Både tid och ork kommer att komma en dag, när det är dags. Det såg likadant ut här ett tag. Sedan plötsligt kom det där rycket och det var så skönt att rensa och slänga och ett ton av ångest försvann. Men det var en process att komma dit.
    Ta den tid du behöver. Du är inte ensam. ;)

    Ha en härlig helg och sköt om dig och fina familjen. :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Lotta: jag sitter och bloggar och mannen! röjer i röran...faktum är att jag nyss såg en tom flyttlåda svepa förbi...gött, jag sitter kvar och låter mannen jobba ifred! ;-)
    //Anna

    SvaraRadera