På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 12 juni 2010

En vecka kvar

Då börjar nu nedräkningen på riktigt; om en vecka ståtar det kungliga bröllopet! Överallt finns det souvernirer, båda fina och mindre lyckade. Tydligen har hovet varit hårda i sin rensning på marknaden; disktrasor med det äkta paret passar inte! Jag har själv nu i min ägo ett hjärta i mässing med en stämpel med kronprinsesskronan på. Gillar formen men inte färgen. Får se om jag ska behålla det eller satsa på en bricka istället. Har sett den där med det svartvita fotografiet där paret går över en bro. Jag tycker det är ett fantastiskt fint kort. Kanske blir det den istället? Annars kan man ju köpa klippboken nedan på Maxi! ;-)

2 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Vi har bara köpt en chokladask så här långt. Den sparar vi tills på lördag. Den ska vi äta då vi sitter bänkade framför tv:n. :)

    Jag håller med dig om fotografiet på det blivande brudparet då de går över bron. Sååå vackert! :)

    Ha en fin lördag tillsammans med familjen!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Lotta: jag har också en chokladask och matchande servetter som jag ska duka fint med på lördag!! Jag kommer bänka mig direkt efter 13-tiden, först skall vi kalasa för Nils och hans kompisar. Min lille goding blir 5 år!! Kram
    //Anna

    SvaraRadera