På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 22 juni 2010

Grattis Sigge!

Idag fyller min Sigge 2 år! På mindre än en vecka inser jag än en gång att tiden springer ifrån mig, jag hinner inte med liksom...vart tog min lilla bebis vägen? ;-) Någon bebis är han dock inte längre; gör allt som storebrorsan gör och pratar och vet (definitivt!) vad han vill! Usch så jobbigt bestämd han är ibland den lilla ligisten. Nog är det mer trots i honom än vad det någonsin var i Nils vilket i och för sig inte är så svårt att uppnå; Nils har i princip aldrig varit trotsig!
Hela dagen har Nils och Sigge för andra dagen i rad umgåtts med kusin Ingrid och det är populärt det! Nils gillar Ingrid väldigt mycket, han är så kärvänlig och pussas och kramas med henne så fort han får chansen. Sigge är också kärvänlig i bemärkelsen "puttas"! ;-) Medan snälla svärmor tagit hand om killarna har jag i dagarna två röjt bland alla lådor. Det går verkligen framåt och det är så skönt att få sortera, organisera och slänga i lugn och ro. Nu har jag tagit tag i min klädkammare i källaren efter att arbetsrummet är tömt, den dörren dit in har vi inte kunnat öppna de senaste månaderna; så fullt har det varit där inne! Inser att jag har tonvis med barnkläder...så snart måste någon få en kille så jag blir av med några kassar! Vi väntar ju fortfarande på att min syster Sara ska få sin bebis och i natt trodde vi nog att det var på gång men så klingade värkarbetet av tidigt i morse. Nog kommer bebisen snart och får då ett eget datum...annars har ju chansen funnits att kusinerna fyller år på samma dag...men bara i åtta minuter till! Knip ihop syrran! ;-)

3 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott till er lille Sigge! :) Jag hoppas att han hade en riktigt bra födelsedag och var nöjd med sin dag? :) Det har verkligen varit mycket kalasande för er den senaste tiden. Härligt! :)

    Vad duktig du är som har rensat. :) Känns så skönt när det är gjort. :) Jag har själv en hög med dåligt samvete här hemma som borde gås igenom. Förhoppningsvis faller andan på en regnig dag nu i sommar. ;)

    Sköt om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Grattis till Sigge än en gång! Jag knep så nu får vi se när vår bebis vill komma ut. KRAM

    SvaraRadera
  3. Många grattiskramar till Sigge♥

    SvaraRadera