På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 27 juni 2010

Duk-tips

Jag är inte mycket för dukar och äger inte särskilt många. Men ibland när det ska vara så där lite extra festligt tycker jag att en fin vit duk passar sig. Att hitta kvadratiska eller rektangulära dukar är ingen match men att hitta en ellipsformad som är så där 3,5 m lång och 1,60 bred är svårt, förmodligen mission impossible (jag har försökt!!). Ändå åkte jag till tygaffären dagen innan midsommar för att se om där fanns något som skulle kunna passa. Extra breda tyger fanns det bara ett av; med Barbapapa på...nääää! Jag fick nöja mig med ett vanligt 1,50 m brett bomullstyg dock med ett galet billigt meterpris. Så där står jag och expediten och småtjattrar och jag dryftar mina duk-problem och hon tipsar mig då om att klippa kanten runt med en sick-sack sax. Efter en midsommarafton åkte givetvis duken rakt i tvättmaskinen och ut kommer en duk utan fransade kanter...bara det alltså!


1 kommentar: