På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 26 oktober 2009

Vitoljad ask!

...ligger nu i halva gillestugan. Förhoppningsvis ligger det det i hela rummet imorgon kväll. Åke har huserat ensam i våningen under hela dagen då Joakim var tvungen att göra ett litet gästspel på jobbet. Det var lite trixigt att få till golvet under trappen men nu ligger det iallafall på plats.

På vår utbyggnad har nu taket fått takpapp och jag har blivit presenterad för plåtslagaren som skall lägga taket därpå. Annars har jag knappt sett byggarna idag då de hållt till på taket hela dagen...jag har dock hört dem! :)

Sigge har nu också blivit prickig dvs har alltså fått vattkoppor. Det började så smått igår med några prickar här och där, främst på hjässan. Idag har de ökat i antal och han har definitivt fler än Nils men nog ganska lindrigt ändå. Då jag såg att han försökte klia sig i huvudet några gånger här i kväll gav jag honom en dos Tavegyl...och det sög han glatt i sig på 2 sekunder...mot Nils rekord på 1 timme och 20 minuter! Heja Sigge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar