På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 5 oktober 2009

Förkylda!

Både Nils, Sigge och jag är lite småsnoriga. Halsontet har väl i princip försvunnit men här ikväll blev jag dundertät...hör hur det hostar lite inifrån Nils rum men från Sigges är det knäpptyst. Han har ju hostat lite över helgen så där kanske det går åt rätt håll. I

I vanlig ordning lekte vi en stund i trädgården efter det av vi kom hem från förskolan. Sigge tar sig fram överallt och fick lite beröm för det från sin fröken idag. :)

Nu en sista kopp te för förkylningen innan läggning!


2 kommentarer:

  1. Här har det också varit förkylt å halsont, hoppas ni slipper feber o sånt och att ni kryar på er snart. Ser ju strålande ut med murspis-bygget måste kännas gött att de snart är dags för det roligaste....inredningen:)
    Har "Pigge Sigge" sörplat i sig ngn mera tvål, ha hahaha var ju bara tvungen att läsa det inlägget för Anders kunde riktigt se Sigge framför mig i badrummet i mörkret....ja du Anna där har du fått å bita i;)..... heja på!

    SvaraRadera
  2. Jo tack, en tuffing är det nog...Sigge gjorde här för en stund sedan en lov i porslinshyllan och visst blev det kras på köpet...och dessutom var han helt opåverkad av att bli ajad och fyad med bestämd röst...hu....var ska detta sluta? ;)

    SvaraRadera