På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 4 oktober 2009

Puts på plats!

Så är den då klar vår murspis, tack vare pappa och Joakim som också idag slitit nere i gillestugan...och visst blev den snyggt? Nu skall den bara målas vit, några galler skall på plats och så ska den städas ur och sedan är vårt lilla (som blev stora...) projekt murspis ett minne blott! Ska publicera några före- och efter-bilder sedan när den fått sin färg och sitt gnistskydd på plats. Då kan vi bättre se skillnaden mellan de två. Jag vet redan att jag lägger min röst på den på bilderna ovan! Nu är det dags för nästa steg i gillestugan och det är att få hit målaren som tar taket! Så ja, det blir en dag som alla andra imorgon då; ringa hantverkare!!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar