På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 27 oktober 2009

En polis med rätt att äta björnbärspaj!

Ja, det är Sigge det! Vattkoppor till trots...han äter som vanligt och bara ibland blir det lite bedrövligt men är lätttröstad med lite bus. Att äta själv är det som gäller och han blir VANSINNIG om man ens lägger upp lite mat på hans sked. Med en snabb vift eller snärt är maten borta och han kan lassa upp en egen portion på skeden. Humör...ja då!

Idag har vår arbetare vänt hem till Smögen igen efter fem dagars arbete i gillestugan. Nu har så allt golv kommit på plats och jag måste skryta lite: det blev så snyggt! Tackar å det hjärtligaste min snälla och hjälpsamma svärfar för all hjälp, han är en sådan grym fixare! TACK, TACK, TACK! Gnistskyddet passar så fint till murspisen och ligger (perfekt) i samma höjd som omgivande golv...precis som jag vill ha det!

Nu fortsätter projekt gillestugan med lister, en del målning, el- och kontaktfix och beställning av tapet...så fort jag bestämt mig för någon! Vet ju redan att det är vitt och grått som gäller där men vill ha in någon mer färg i rummet...kanske i någon blå kulör!

3 kommentarer:

  1. Oj, här händer det grejer... Så otroligt fint det blir och vilket vardagsrum ni kommer att få... Vad kul att få se bilder under resans gång....Sen har ni ju lyckats skapa två av världens gullligaste killar oxå, N börjar bli så stor och S, ja han är ju nåt alldeles extra. Kram

    SvaraRadera
  2. Alexandra: såå härligt att det går framåt...vi har ju väntat länge på att komma igång med vardagsrummet! Visst blir de små stora fort...svårt att hinna med njuta ibland bara i all vardag som svischar förbi!

    Helena: jo, ibland får man till det riktigt bra! ;)

    SvaraRadera