På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 9 oktober 2009

Ett vitt tak!


Snart, snart, snart är vårt gillestugetak vitt...en strykning (eller sprutning) till och sedan är det dags att ta nästa steg. Härligt när det går framåt!

Dessutom har jag bokat in möte med en inredare och tillhörande snickare som kommer nästa vecka för att ta sig en titt på vårt blivande badrum/spa i källaren. Jag sammanställde häromkvällen mina inspirationsbilder, skisser, ritningar och utklipp så vi har något att titta på och utgå ifrån. Det rummet längtar jag verkligen efter sådana här kalla höstdagar...avsluta veckan på fredag med bastu och god mat och en bra film....Detta saknar jag verkligen men förhoppningsvis inte alltför länge till.

Nu skall jag fixa iordning mig för strax kommer Thea och vi skall göra stan...i Kungälv. Hon har ju inte varit här och sett utbudet och jag lobbar hårt för att Kungälv är ett fint ställe att bo på...nja, hon är svårflörtad på det dock. Men kanske inte efter rundturen idag som jag tänkte vi skulle avsluta på Il Trullo, den italienska restaurangen nere vid fästningen. So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar