På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 21 oktober 2009

Så många val!

Här kommer en liten uppdatering kring vårt bygge...oj, vad det går undan! Idag har arkitekten varit här och det har diskuterats kring takinfästningen...och konstruktören har också varit med på ett hörn...(per telefon). Vi har också haft diskussioner kring det gamla taket; vågiga takpannor (sådana ligger det idag) eller släta; bruna, ljusgråa eller mörkgråa? Efter att jag igår kväll satt och skissade med hjälp av Nils alla kritor och pennor tror vi att vi kommit fram till ett rätt val!

Själv går jag mest runt och drömmer om min fina, höga, stora julgran jag skall ha i vårt nya vardagsrum...fick ju ingen förra året så i år MÅSTE jag ha en! Julen är ju på gång...Ikea har ju full julskyltning redan och jag vet fler affärer som också är på gång. Så god jul på er! ;)... (skojar bara!).

3 kommentarer:

  1. åh, julgran - går också omkring och drömmer om julgranen och har till och med idag köpt några mini-julstrumpor från Maileg som ska pryda granen - min allra första gran:)
    kram och god jul:)

    SvaraRadera
  2. Roligt att ni är igång med bygget! Ser fram emot att få hälsa på er nåndag framöver(till våren kanske?). kram Ann Hangelin

    SvaraRadera
  3. Emma: jag har haft gran andra år men inte förra året och jag kan fortfarande känna saknaden...litegrann! ;)

    Ann: ni är hjärtligt välkomna när som helst...vore jätteroligt att få visa upp vårt hus! Kramar

    SvaraRadera