På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 30 oktober 2009

Himmelska skorpor!

Jag fullkomligt älskar torra kakor med te...finns (nästan) inget bättre! Så idag då min fina väninna Marika med familj kom på besök med en hel burk med choklad- och mandelskorpor kan ni förstå att jag blev glad. Måste få det receptet!! Nils hade väntat hela dagen och undrat så när Ellen och Tilda skulle komma och när de väl var här har det varit livat må ni tro...ända tills klockan var halv nio och de däckade allihop i soffan.

Familjen dök upp redan till lunch och lagom till det att maten stod på bordet...då behagade Sigge vakna. Då Nils och Joakim åkte iväg en stund på simkurs försökte tjejerna pyssla vid köksbordet...noga påpassade av Sigge. Han är just nu inne i en klätterperiod och nog fick han visat sina konster för gästerna...många gånger! Tilda och Ellens brevpapper var SÅ intressanta...för att inte tala om suddgummit då! Sigge lyckades stoppa det i munnen några gånger trots att Ellen gjorde sitt bästa för att förhindra det! Lobbade lite för att vi behöver barnvakt i vår ;) och Marika erbjöd sig villigt...dock kanske inte Tilda vilket man kan förstå...tänk Sigge i ett rum fullt med pysselsaker och pinaler...som himmelriket det!

Det var ett roligt besök med mycket prat och (förhoppningsvis) god mat! Hoppas det inte dröjer alltför länge innan vi ses igen!
Kvällen har avslutats med Skavlan...åh, jag gillar honom! och givetvis med te och goda, goda, goda skorpor!! Som jag sagt tidigare: presenter skall rinna, brinna eller försvinna...vilket dagens present med all säkerhet kommer göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar