På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 25 oktober 2009

Gnist-säkert!

I förmiddags kom själva värmerören på plats efter att far och son varit på inköpsresa och köpt golvet som skall förmodligen börjar läggas på plats imorgon. Vi fortsätter på samma linje; det blir vitoljad ask även i gillestugan (och så även i arbetsrummet och det är ju redan på plats). Det senaste som hänt här i eftermiddags och ikväll är att de gråa blanka (och gôrsnygga tycker jag!) klinkerplattor som skall ligga runt och framför murspisen, det sk. gnistskyddet har måttats in.

Strax skall vi äta lite kvällsmat och det blir stekt ägg- och baconmackor. Mina arbetare behöver bra påfyllning av mat och god fika så de orkar renovera för mig i några dagar till! ;)

1 kommentar:

  1. Trevligt med renoveringsbilder tycker jag;-) Det går framåt,heja!
    Kram Lisa

    SvaraRadera