På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 2 oktober 2009

Höstnytt!


Då får jag äntligen tid till att fixa fram några kort på det som inhandlades under VIP-kvällen hos Butik Lisa & Johan på Mariaplan. Det blev en skir tunn tunika i någon onämnbar rosa/hud-färg, en klänning i jeanstyg med smock upptill och en mörklila kofta. Väl hemma vid upp-packandet låg där i prickiga påsen också sjalen ni ser ovan och en liten sminknecessär som passande nu förvarar mina skrivpennor jag använder på jobbet...de låg tidigare i en platspåse! De sistnämnda sakerna var presenter från Thea; på VIP-kvällar eller modevisningar brukar hon skämma bort sina kunder lite extra. TACK!

Ovan ser ni Nils nya lapptäcksrutiga överkast som jag köpt till hans säng. Det matchar fint hans tapet som består av stjärnor i mörkblått, ljusblått, rött och beiget. Ett verkligt fynd för några hundralappar. Gjorde sig mycket bättre än fleccefilten som legat där i evigheter och som dessutom hade fel mått på alla håll och kanter.
Nu skall jag ut i trädgården en stund med mina febriga söner! Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar