På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 11 oktober 2009

Prickig försenad namnsdag!

Mitt i morgonförberedelserna fick jag se en prick på Nils...strax därefter en till och där en till, en till, en till och en till och insåg ganska snabbt att han var prickig lite överallt på kroppen. Så efter en vända på några internetsidor fastställde mamma-doktorn diagnosen; vattkoppor! Vid samtal med grannen vars ena barn går på samma avdelning som Nils fick vi veta att i torsdags hade fyra barn skickats hem med vattkoppor...så då vet vi vart smittan kommer ifrån. Nästa fråga jag vill ha svar på är när Sigge kan tänkas insjukna? Inkubationstiden varierar på olika faktasidor mellan 10-21 dagar vilket är ett stort spann när man går hemma och väntar på lillbrorsans första lilla prick...för nog borde väl Sigge också åka på det, eller?

Då Nils hade namnsdag i veckan som gick vilket sammanföll med besöket hos farmor och farfar fick vi dela ut en liten namnsdagspresent igår kväll istället. Muggen ovan gömde sig i Nils paket medan Sigge också fick en present på samma tema; egna bestick med Lilla My på. Nils tyckte muggen var "superfin" medan Sigge verkade mest glad över kartongen som besticken låg i för den gick han runt och sög på hela kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar