På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 14 oktober 2009

Svår-störd!

Idag har våra byggare varit här och startat upp arbetet med vårt nya vardagsrum. Det har sågats i betong, rivits och bilats, sågats, spikats och väsnats ganska rejält här under förmiddagen. Till detta verkliga oljud har Sigge sovit, jo då! Han har legat i sin vagn och sussat så gott i två och en halv timme just när det var som mest oväsen...betongsågning! Joakim var säker på att han skulle vakna av allt oväsen...men icke....sov som en stock liggandes i sin vagn 10 meter därifrån.




Min andra prickig goding håller inte riktigt lika hög fart som vanligt...Tavegylen gör nog sitt där. Efter första medicineringstillfället...som tog 1 timme och 20 minuter går nu det momentet som en dans. Inga som helst problem att svälja medicinen. Får man desstuom några zoo-tabletter efteråt så...
Nu skall jag äntligen sätta mig en stund i soffan och kolla in veckans vampyrer! Hej, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar