På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 3 oktober 2009

Sakta...


...växer vår nya murspis fram i gillestugan. Nu är grundstommen och allt det tekniska på plats och i helgen är det putsen som ska dit innan lite slipning och målning väntar. Det ser kanske inte mycket ut för världen här på bilderna men det kommer bli grymt mysigt i rummet när den till slut blir färdig...och det kommer stor skillnad på rummets tillgänglighet och då menar jag utifrån yta och rymd. Den gamla murspisen var gigantisk jämförd med denna och skärmade fint av rummet så det i princip inte gick att möblera hälften av rummet på ett vettigt sätt. Men nu så...jädra va´vi ska möblera!


Ikväll blir det hämtmat, jag är helt urblåst på all ork efter en dag med mina två....Nils är ju inga problem att ha att göra med men Sigge drive´s me crazy...allvarligt...nån´som vill ha´n? Han har under de senaste dagarna lärt sig att dra fram stolar/pallar till intressanta ställen och klättrar sedan upp; ÖVERALLT!! Vidare är toaletten på ovanvåningen jätteintressant; riva ut alla blöjor, käka toapapper, klättra upp i bidén och vidare upp i handfatet, plaska med händerna i holken...ja, ni fattar! Så dörren till toaletten SKA alltid vara stängd för än når han inte riktigt upp till handtaget...och idag när jag for förbi dörren så stod den öppen så jag släckte och stängde den för att minuten senare undra vart Sigge håller hus...jag hittade honom då på inne på toaletten, i totalt mörker, uppklättrad på en pall, hängades i handfatet sugandes på tvålpumpens pip under djup koncentration och tystnad....DET RÄCKER NU TYCKER MAMMAN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar