På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 1 december 2009

Jag vill ha MEER jul...


...så sjunger ju Adolphson och Falk och jag kan bara instämma. Och idag så har vi lyckats få till lite julstämning dock mest utomhus men det räknas det med tycker jag. Igår fick vi kärven på plats i trädgården. Den köpte jag när vi var på skyltsöndagen av en skolklass som samlade till sin skolresa. Den gjorde sig bra på torkvindans stolpe. Hoppas att några småfåglar hittar dit också.

Idag har det fortsatt i samma anda med mera julstämning utomhus då min väninna Lisa kom förbi i eftermiddags med en födelsedagspresent i form av en egengjord krans...som var jättefin! Stor, grön och så där enkel i stilen som jag gillar. Hon till och med hängde upp den! Hon är en riktig fena på att fixa kransar. Den förra som hängde på dörren har hon också gjort och den tog hon med hem för en make-over och jag kan bara säga jaaa, tack! Tack än en gång för den fina fina kransen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar