På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 15 december 2009

Sigges första Luciatåg!


Idag var det då dags för Sigges avdelning att bjuda på Lucia-tåg och ett gulligare Lucia-tåg har jag aldrig sett! Sigge fick vara pepparkaksgubbe precis som sin bror. Och nog sjöng de...i massor! Precis som Eva, min väninna, igår kommenterade och trodde (att Sigge nog kommer sitta som ett ljus, precis som Hannah gjort), satt Sigge som en riktig pösmunk i sin frökens knä hela tiden och desstuom helt stilla med stora ögon. Han var nog lite fundersam på var han hamnat och vilka alla folken var. Dessutom fick luvan sitta kvar under hela uppträdandet. Vi var väldigt imponerade av att Sigge satt still under sångerna vilket också fröknarna var...när jag småpratade lite med dem efter showen. ;)


Annars har det varit aktiviteter i källaren hela dagen och när jag kom hem idag var "våra" snickare (från Kungälvs Snickeri!!) här och dessutom elektrikern och här går det framåt i rasande fart, härligt...mer bildbevis blir det imorgon. Verkligen roligt att vara igång med badrumsprojektet snedstreck spa...i marrockanskt stil!!

1 kommentar:

  1. Helt underbara kort, vad härligt att mössan fick sitta kvar me;)

    SvaraRadera