På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 28 december 2009

Idag har vi haft söndag hela dagen trots att det egentligen är en måndag. Efter flera dagars intensivt socialande var det dags för en förmiddag i pjyamas och bara pyssel i lugn och ro. Nils bjöd hit en kompis som till Nils förtjusning ville stanna hela dagen och de har lekt och lekt och lekt. Skönt för mig för jag har kunnat ta det ganska lugnt och fixat med sådant man aldrig annars riktigt hinner med. Sigge behagade dessutom sova i 3 timmar (det hårda kalasandet tar ut sin rätt...) så honom slapp vi också en stund...skämt åsido...han är världens goaste unge men det går liksom i hundra hela tiden, av eller på!
Eftermiddagen fortsatte med besök då några grannar kom på fika och vi fick njuta av lite sol och bad genom dem...nyss hemkomna från en superhärlig semester i Thailand. Efter en lång dag inne tog jag och Nils en promenad innan middagen till postlådan med lite post som skulle på...Nils visade vägen för han hade tagit med sig sin ficklampa. Tre gånger druttade han på ändan för det var så halt ute...jag med nästan!
Nu skall vi slappa i soffan och se på teve...det skall bli jätteskönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar