På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 2 december 2009

Julkalendrar!

Jag har en liten förkärlek för teves julkalendrar och brukar försöka följa dem lite så där lagom...det är väl myset och julkänslan jag vill åt antar jag. Förra årets var väl ok men den jag tyckt bäst om på denna sidan milleniumet är bla. den som gick 2002 som hette Dieselråttor och sjömansmöss där suveräna Elisabet Carlsson spelade Lucky Closette och maffiaråttan Don Calzone spelades av Lasse Brandeby. Tyckte den var väldigt humoristisk och också nästan för spännande ibland (hade jag varit barn hade jag blivit gôr-rädd!).
Förra året köpte jag teves julkalender till Nils men han var inte alls mogen för det och öppnade alla luckor första kvällen...men i år så verkar han fattat grejen med lucköppningen. Igår bänkade vi oss hela familjen framför teven kl 18.45 för att titta på första avsnittet i årets julkalender...och nja...vi får hoppas att den tar sig på sikt. Nils tyckte den var bra och det roligaste var att öppna luckan givetvis. Dagens lucka öppnade han redan vid halv åtta imorse...och har undrar när klockan är dags för julkalender igen flera gånger sedan vi kommit hem från förskolan. I år är han mycket mer medveten om att julen är här och pratar om tomten då och då och nynnar i princip hela tiden på någon julsång...det övas nog på förskolan en del inför Lucia misstänker jag! :)
I år har jag också fixat en julklappskalender till Nils mest för att jag och syster hade det när vi var små. Den är också väldigt spännande och i natt vid kvart i två vaknade han och undrade om det var morgon så han fick öppna ett paket...öhhh, nej, sov genast!!...var svaret han fick!
Stackars Sigge har inte fått någon kalender alls, givetvis för att han är lite för liten än men på sikt ska han väl också få en! Eller så får de dela!



1 kommentar:

  1. Vi sitter oxå och kollar hela familjen! Jättemysigt! Alvin tycker det roligaste är att öppna luckorna...
    /Lisa

    SvaraRadera