På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 9 december 2009

Premiär för vårt nya vardagsrum!



Jodå, nu har vi flyttat in! Idag lyckades jag ta några bilder då det fortfarande var någorlunda ljust ute (ingen högre fotokonst men, men...) så ni som är nyfikna kan få er ett hum om hur rummet blev. Vi ställde dit soffan vi köpte för ett tag sedan och så fick bordet som kom med huset som hittills Nils haft som lekbord, också flytta in i finrummet...detta tills vårt nya bord kommer i slutet av januari. Förra årets julklapp, min Cord Lamp fick stå i ett hörn och så givetvis min gungstol och Laminofåtölj. I fönsternischen fick min fina djupa julstjärna från Plan ett en given plats. Den gjorde sig väldigt bra där. Vårt stora matsalsbord som varit välemballerat och stått dammigt i ett hörn i källaren fick igår se dagens ljus och runt satte vi alla extrastolar vi sparat genom åren. Bordet skall lackeras om i vitt men det hinner vi inte göra innan julhelgen så det får bli en duk på det. Vi kommer nog inte att lägga så stor kraft vid att inreda rummet just nu...både jag och J gillar att "värka fram" hur vi vill ha det! Jag känner mig grymt nöjd med att rummet nu går att vistas i och att vi kan använda det över julhelgen. Ikväll kör vi ett litet race i gillestugan...ett nytt skåp skall ersätta byrån jag sålde. En onsdageftermiddag på Ikea betyder; inga köer, ingen trängsel, tokbillig middag med både förrätt och efterrätt och dryck och en nöjd Nils över besöket i Småland! So long friends och varsågod...bilder!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar