På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 14 december 2009

Lucia!


I eftermiddags var det då äntligen dags för Nils avdelning på förskolan att ha sitt Luciafirande. Här hemma har det trallats och trallats i flera veckor på sångerna. Igår kväll tog vi fram hans pepparkaksdräkt och han ville ha den på sig direkt... Väl på förskolan i sällskap med morfar och även Sigge som vi hämtat upp kom ett ståtligt Luciatåg in i lekhallen strax efter halv fyra. De sjöng så bra och stod så stilla. Jag är väldigt imponerad av fröknarna som ansträngt sig för att få till det så bra...och av barnen som är så läraktiga! Efter all sång och uppträdande var Nils jättesugen på fikat som jag hade packat med...det är alltid så att vi fikar efteråt med alla de andra föräldrarna och barnen inne på förskolan. Det var en trevlig stund! Imorgon är det dags för Sigge att ha Luciafirande på sin avdelning men jag tvivlar på att det blir något tåg...möjligtvis i så fall utan en Sigge!




3 kommentarer:

  1. Du skall se att Sigge kommer imponera! Hannah satt som ett ljus med tindrande ögon under hela tågandet. Före och efter var ju iofs en annan femma!!!!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med luciafirande på förskolan. Det är lite magiskt på nåt sätt... Kram

    SvaraRadera
  3. Eva: du hade rätt! :)
    Alexandra: visst är det!

    kram kram

    SvaraRadera