På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 30 november 2009

Clementin!

Så hette hästen som Nils just tagit en ridtur på bilden ovan. Igår var det skyltsöndag och så även här i Kungälv. Vår snabbvisit hade egentligen ett helt annat syfte än hästridning. Vi var på jakt efter ny ytterbelysning som vi också hittade. Men då kön var lång, lång, lång och då Sigge också var med flydde vi ut ur den illa kvickt, J fick själv sköta köandet. Då skådade vårt öga några brandbilar och stegbilar (!) som stod parkerade i parken tvärs över gatan så dit gick vi. Efter en snabb koll på dem och med en korv i magen var Nils redo för en ridtur på Clementin som dagen till ära hade tomteluva på sig, till Nils stora förtjusning.

Snart är det också dags för adventsstakarna att komma fram i vårt hus och jag längtar lite efter att få sätta fram den finaste av dem alla...min fick jag av Sara och Micael då jag fyllde 30 år...så den har jag ju haft ett tag! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar