På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 29 december 2009

Populärt fågelhus

Mitt fina fågelhus som jag fick i julklapp för två år sedan lockar till sig massor av småfåglar hela dagarna..stora med för den delen. Vår dagliga rutin är numera att fylla på mat och jordnötter är väldigt populärt! Nils är väldigt intresserad så därför har jag bestämt mig för att skaffa en fågelplansch som jag eventuellt vill rama in och hänga på väggen bredvid ett av våra tak till golv-fönster där vi har bäst utsikt över fågelhuset och där vi ofta, har jag nu märkt den senaste tiden, står och tittar på myllret i trädgården. Var hittar man sådana? Inte på bokhandeln och inte på Gallerix iallafall... Hade varit roligt att veta vad vi har för fåglar i trädgården...min kunskap sträcker sig bara strax bortom skata och kråka! ;)

1 kommentar:

  1. Här, kanske?
    http://www.naturskyddsforeningen.se/butiken/planscher/

    SvaraRadera