På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 23 december 2009

God jul alla läsare!

Det blev faktiskt så att det första vi gjorde idag var att ta på oss termokläder och ta fram våra pulkor och gå ut i ett vintervitt Kungälv. Det var härliga timmar vi fick och det blev både bus och pulkaåkning för barnen. Sigge hängde på bra och vid ett tillfälle fick pulkan sådan fart att han druttade av...inga sura miner här inte...upp igen och mera, mera! Vi var alla rosiga om kinderna när vi till slut bestämde oss för att gå in.
Nils är grymt förväntansfull inför imorgon och det har varit ett väldigt tjat om tomten hela dagen. Jag tror faktiskt att vi är det alla till mans lite grann. Julen är en fin högtid och om det är blir en vit jul så blir allt ännu mysigare tycker jag. Nu har vi pyntat klart med mistel och kvistar med hagtornsbär och en vintrig tazett i kruka. Julgodiset är i princip klart och skinkan har vi smakat på här nu ikväll. Jo, nu är julen här!
Vill passa på och önska alla mina läsare en GOD JUL! Ser att min besöksräknare tickar iväg hela tiden och det är roligt att veta att det finns läsare som hittar tillbaka till min blogg Barfotsgatan. Tack än en gång för ditt besök!
Jul-kramar
Anna

1 kommentar:

  1. God Jul till dig och din fina familj. Varma kramar Alexandra

    SvaraRadera