På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 13 december 2009

Marstrand i vinterskrud!

Efter en slags renoveringshusarrest var det då idag dags att göra något annat än fixa och packa upp flyttlådor. Hela gänget plus Hangelins som sov över från igår drog till Marstrand där det var solsken och klart och kallt, kylan bet i kinderna. Lekplatsen var ett givet mål och efter det tänkte vi få oss en bit mat men det var stört omöjligt...inte barnvänligt alls! (...för vem vill betala 83 spänn för en barnportion köttbullar...jo, skojar INTE!). Vi köpte hämtmat och åt hemma istället i vårt fina rum...herregud vad tjatigt att läsa om detta rummet var och varannan dag men för oss är det något smått fantastiskt att det är klart och ännu mer fantastiskt hur bra det blev! Så mina kära läsare får ha överseende med att jag snöar in på detta ämnet! ;) ;) ;)

Mina fina godingar trivdes på färjan och Sigge tog plats på lämmen trots stora förbudskyltar att där fick man inte stå...tur att färjeturen var över på ett ögonblick! Nu i eftermiddag har vi tagit det lugnt och jag fick "barnledigt" en stund; la mig och sov en sen eftermiddagslur...har verkligen sovit alldeles för lite de senaste veckorna. Sov som en stock...hade jag inte blivit väckt hade jag nog inte vaknat förrän imorgon. Trevlig tredje advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar