På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 4 november 2009

Galopp, galopp!

Nu har det blivit dags att börja fundera på inredning och lull-lull till gillestugan och här är några saker jag funderar på och några saker som jag(/vi ;)) har funderat klart kring. Som tex. tapeten ovan, den är bestämd och beställd. Fastnade direkt för den och jag tror den kommer passa perfekt på väggarna. Det finns ju så grymt många fina tapeter i alla möjliga färger och mönster så det har varit några besök i tapetaffären men det var denna som etsade sig fast...så den får det bli!
Bild från www.rusta.se
Pallen ovan skulle också passa bra...en lagom hög pall för Nils att sitta på eller bara slänga upp fötterna på. Priset var väldigt överkomligt men jag gillar inte benen...om de ska passa in hos mig måste de målas vita bums!
Bild från: www.ikea.se
Detta skåpet vill jag också ha och det passar bra in med rätt mått både på höjden och på bredden. Eftersom jag hatar damm vill jag absolut inte ha öppna hyllor, nej allt måste stängas in och skyddas...Med lite belysning blir den ännu bättre för alla mina inredningstidningar och andra småsaker som jag vill kunna titta på ibland, som ett större tittskåp kanske men inte riktigt så tillgängligt...vi har ju en Sigge i huset...ej att förglömma!

Det finns fler saker på önskelistan...men nu är det dags för vampyrer så SO LONG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar