På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 20 november 2009

Fönster och tak

Äntligen har jag lyckats ta några foton när det varit hyfsat ljust ute. Nu är iallafall taket klart och det sista fönstret kom på plats idag. Rummet badar i ljus och de där arkitekterna kan sina saker må jag säga. Vidare är hela rummet nu färdiggipsat och nästa projekt som startar nästa vecka är att snickra trappen mellan nya och gamla vardagsrummet. Några beslut måste tas av estetiska kommittén först! ;) Där efter är det dags för golvet som ska läggas vilket innebär att det också snart är det dags för målaren att komma och spackla och måla rubbet vitt. Medan han/hon (?) gör det ska snickarna fixa panelen på utsidan...jo, så ser planerna ut för de närmaste veckorna. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar