På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 3 november 2009

Leveranser varje dag!

Idag har byggarna haft paus men inte har det varit lugn här inte! Först kom första lastbilen med vårt stora skjutglasparti som skall monteras in imorgon och strax efteråt kom bilen med "böset"/"luddet" som har sprutats in i vårt innertak som isolering. En del av luddet har läckt ut här och där så i eftermiddags när jag röjde lite i trädgården och det kom en vindpust kunde man tro att det snöade...snart kanske det är en verklighet?



Plåtslagarna har hållt till på taket som snart är färdiglagt och hängrännorna är på plats!

Som sagt, igår kväll kånkade vi ner hela vardagsrummet då väggen mellan gamla och nya vardagsrummet skall väck på torsdag. Det blev en hel del vändor upp och ner men till slut var allt på plats. Nils var förberedd på att vi skulle flytta ner alla grejor så när han vaknade imorse tog han sig en sväng ner för att inspektera. "Jo, mamma...det blev mysigt och ett fint rum" sa han och fortsatte sedan "Men pappa, när ska vi ta bort den HÄR fula tapet?" Det undrar mamman me´!!! (tapeterna är beställda iallafall!)
Nu skall jag mysa en stund i soffan med lite te och en god kaka och surfa runt lite...ett öga på datorn och ett på teven...kanske risk för att bli vindögd? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar