På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 9 november 2009

Julduk inköpt!

Ikväll innan kvällsmaten serverades hade jag en stund ledigt och passade då på att åka till en tygaffär i närheten. Det jag var ute efter var någon typ av bordsduk att ha under julduken jag köpte på Ikea häromdagen. Sigge är ganska tuff med gafflar och skedar mot vårt vanliga köksbord så jag får göra vad jag kan för att skydda vårt matsalsbord. Iallafall hittade jag det jag behövde och sprang också på ett annat jultyg som jag också skall ha som en julduk och som jag bara var tvungen att köpa...det rödrutiga du ser nedan. Min jul går mycket i vitt men jag gillar också väldigt mycket det rödrutiga, då smårutigt förstås!
Affären hade både det ena och det andra och jag såg också fina, fina prickiga tyger i massor av färger som jag vet är populära både här och där! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar