På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 24 november 2009

Sigges nya rum, välkommen in!

I helgen blev det så äntligen dags för Sigge att flytta in i sitt egna rum efter att vi haft tapetserarhjälp här (Micke, tack å Sigges vägnar!). Tapeten som var inköp för länge sedan gjorde sig fint i rummet och medan den kom på plats var jag och barnen i sällskap av Sara och Ella på Ikea och köpte bla. en bokhylla och en jättefin lampa som det finns en bild på längre ner på sidan. Vi fick också plocka fram en massa presenter som ännu inte haft någon bra plats (och det är flera jag inte hittat än här i röran...) och givetvis den fina tavlan från Isa Form som Sigge fick i doppresent av Hangelins. Uppsatt blev den som pricken över i:et i rummet. Vi har fortsatt pynta lite mer idag och Nils har klistrat fina dinousarie-stickers på fönstret och jag har fått fram en extra lekmatta åt vår ibland hårt lekande plutt!

(Den bruna stolen ovan är från mammas föräldrahem. Den är egentligen Saras men "bor hos oss" tills vidare. Om någon på den sidan släkten ser denna bilden känner de säkerligen igen den...det var morfars favoritfåtölj där han satt varje kväll och kollade på teven och bolmade så det knappt gick att se´n!)

3 kommentarer:

  1. Vad fint Sigge har fått det! Äntligen! Där kommer jag gärna och leker någon dag!! Kram från Nelli

    SvaraRadera
  2. Du är alltid välkommen kompis! S

    SvaraRadera
  3. Man får ju hjälpa de gamle så gott man kan med arbetskraft, utlåning av möbler och annat smått och gått. KRAM

    SvaraRadera