På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 26 november 2009

Städ-dag!

Nu, tror vi att vi börjar se slutet på vårt första byggprojekt. Taket är helt klart och även fasaden är färdigfixad. Där kvarstår bara några smådetaljer. Golvet har hittills blivit lagt i halva rummet så där är en liten bit kvar. Sedan har vi givetvis fler byggprojekt kvar bland annat omläggning av taket och omklädnad av garaget men det blir ett vårprojekt nästa år.

Idag och igår har trädgården städats på bråte...det har varit vår uppgift att ta hand om skräp och spill och hittills har vi fyllt en 8 kubiks container och ett 10-tal släpkärror med byggbråte. Tippen är vårt andra hem och kommer nog förbli det ett tag till om jag inte misstar mig! ;) Kommer nog inte adventspynta förrän framåt andra advent men det gör mig inget...men då kommer det pyntas rejält å andra sidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar