På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 17 november 2009

Soffa!

Eftersom jag insett för någon vecka sedan att vardagsrummet kommer bli klart till jul så insåg jag också att vi inte har något att sitta på i det och det kändes tråkigt då vi ska ha jul här i år. Så mannen gav mig i uppdrag att hitta en soffa och se här, det gjorde jag! Är jättenöjd med den, avtagbar klädsel och schysst dunstoppning och lätt begagnad. Damen i Askim hade köpt en annan vit soffa som var något längre eller var det kortare...strunt samma och ville bli snabbt bli av med denna danska snyggingen som ska nu bo i nya rummet! Välkommen till Barfotsgatan då!
De vita nyanserna fortsätter och i gillestugan har ännu lite mer av väggarna blivit vita. Den turkosgröna medaljongtapeten är nu ett minne blott och knappt det! Gött! Gött!
Jodå, alla fönster är på plats men jag har inte hunnit ta några bilder idag...och ville inte ta kvällsbilder, de blir så tråkiga. Hoppas fixa det till morgondagens blogginlägg dock! Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar