På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 6 november 2009

Drömmer redan!

I år skall vi ha jul här på Barfotsgatan och det ser jag verkligen framemot. Eftersom alla vill fira med sina barn och barnbarn men som givetvis är en omöjlighet varje år har vi bestämt att vi varannat år är med min familj dvs pappa, Sara, Micke och Ella och vartannat med Åke och Birgitta och Karin, Malin och Ingrid.
Förra året firade vi jul på Smögen dit också pappa var inbjuden. Då var Hangelins i Gislaved under julen. Vi träffades istället efter juldagarna och bytte paket och hade kalkonmiddag här. Karin, Malin och Ingrid firade vi med på lilla julafton då de sedan åkte tillbaka till Kungälv och firade med Malins familj som kom ner från Sundsvall.
Men i år skall vi vara här tillsammans med pappa och Hangelins och hoppas att både Åke och Birgitta vill komma hit i sällskap med Karin, Malin och Ingrid. Det hade varit roligt att vara tillsammans och också att kusinerna på alla håll och kanter får träffas!
Jag har redan börjat planera vad jag skall ha i min gran som jag blivit lovad...köpte massor av fina saker på Ikea igår som kommer göra sig fint med det jag redan har hoppas jag. Det kommer nog också snart bli dags för att ta fram vårt långa härliga matsalsbord där ALLA får plats! Det kommer då stå i vårt gamla vardagsrum. För jo, här har det varit både rörmokare och elektriker och de kommer igen på måndag. Sedan är det dags för gips här och där och sedan fönster...oj, vad det går undan! Grymt skönt!
Nej, nu tar iallafall vi fredag och det var längesedan men idag är det dags för biff med bea och pommes med tillhörande tomatsallad! Gillestugan nästa och på med Skavlan! God kväll alla vänner!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar