På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 1 augusti 2009

Fynd!

Bild från www.matsilver.se

Idag har vi varit ute på stan och fixat en massa ärenden...egentligen inget kul då listan var lång över butiker som skulle besökas och saker som skulle bli köpta...men så råkade jag springa på värsta fyndet! Jag älskar att fynda!! 1955 designade Folke Arström Focus de Luxe inför H55-mässan i Helsingborg och serien finns nu i produktion sedan ett par år tillbaka. Det finns två varianter, den klassiska Focus de Luxe i svart och rostfritt stål och så Focus de Luxe steel, just det, helt i rostfritt. Den förstnämda har jag i köket som vardagsbestick och är supernöjd med! Det jag sprang över idag var mulitskeden ur steel-serien. Fyra stycken i en förpackning för inga pengar alls...om jag räknar snabbt var det till nästan 70 % rabatt!! Jag gillar!!! Var tvungen att köpa en hel hög! Nu; soffan nästa med en kopp te och en mulisked i högsta hugg!

Svejs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar