På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 2 augusti 2009

Små goda tips!

Här kommer några små goda ätliga tips till mina läsare!

Ännu kan man njuta av jordgubbar...och vill du förhöja smaken på de röda godingarna är mitt tips att pudra dem lätt med lite råsocker och pressa över en färsk lime. Gudagott tycker jag... och några till jag känner!

Köpte också hem Vilmas knäcke-sticks häromdagen...var lite nyfiken på tilltugget då jag läst om dem hos många andra bloggare. Fanns i flera olika smaker bla. rosmarin, dill & lök, svart &vit (var nog vallmofrön om jag inte minns fel) och så sesam som jag provade. Finns även vanligt knäckebröd...och hur smakade de då? Gott-gotti-gott-gott tyckte både jag och mannen som slogs om de sista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar