På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 3 augusti 2009

Banankaka m.m.!


Ja, nu är då hösten här...eller? Regn idag också! Har det inte regnat tillräckligt denna sommaren? Stackars alla som fått sin semester bortregnad. Det borde finnas en semestersolsgaranti; om det varit x antal soldagar under semestern (dvs få soldagar) har man rätt att ta ut några senare...och få en ny chans på fint väder liksom! Säkert jättepoppis hos alla arbetsgivare! ;)

Jag kände mig iallafall lite rastlös imorse när jag tittade ut över ett regnigt Kungälv och funderade en stund på vad jag skulle göra av den här dagen. Då fick jag se några övermogna bananer ligga där på köksbänken och bara locka till sig en massa små flugor så...dags att göra en banankaka!

Hur blev den då? Smaken var det inget fel på men den blev så blöt...jag gjorde helt enligt receptet (gör man inte alltid det?) men det kändes som om den borde stått inne en stund till. Såg mest tilltalande ut innan den gräddades! Verkar nu "vilat" till sig och nu är konsistensen på kakan mycket bättre men vi blir nog tvungna till att mofsa i oss den själva..ingen snygg bjudkaka liksom. Det blir den nog nästa gång! När jag ändå höll på fortsatte jag en stund till så det blev både kardemummamuffins och kolasnittar.

Jag tycker det är jätteroligt att baka och säkert är det många med mig som upplever samma problem; någon måste ju äta upp godsakerna! Därför ringde jag grannen Susanne och hela gänget kom på eftermiddagsfika och löste mitt problem! Vi pratade bort några timmar och ungarna röjde runt i vanlig ordning! En trevlig sätt att fördriva några timmar under en regnig dag!

Nu skall jag leta och förhoppningsvis beställa en hatthylla på nätet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar