På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 11 augusti 2009

Misshandel!



Min äldste son är känslig....ljud-känslig (och det vill inte säga lite...)! Det har han alltid varit och kan börja gråta om ljudet blir för högt på teven eller om det som nu (och antagligen lång tid framöver...) hamras och sågas lite då och då när han inte är beredd på det. Den andre verkar inte bry sig överhuvudtaget...förutom idag vid middagen då det sågades till i källaren varvid Nils började gråta hejdlöst och hårt hålla händerna för öronen...och gråten smittade liksom av sig till Sigge så där satt jag helt plötsligt med två hejdlöst gråtande bröder medan det ekade såg-ljud från källaren (ljud som för övrigt mamman gillar much!!!)!

För att undvika en del av oljudet från källaren åkte vi i eftermiddags en sväng till Guddeby där det blev misshandel för fullt...Sigge gick hårt fram och drämde minst två gånger till lilla söta Ingrid i huvudet med en spade eller vad det nu var för något. Det skall liksom viftas hela tiden (och ibland drämmer han till sig själv...) med saker i händerna så vi har väl alla vid detta laget fått oss en smäll...Nils fick en plastmotorsåg dängd i huvudet igår morse då han skulle visa sin kärlek till sin bror och krama och mysa lite med honom där i soffan...men icke...tack för den!

I källaren hinns det med mycket...det har verkligen hänt saker idag också. Jag planerar att blogga om det snart men tiden räcker inte riktigt till just nu...för jag är ju inte bara mamma, jag är ju hushållerska också! ;)

Adjöss och so long!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar