På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 18 augusti 2009

Nostalgi...

Bild från www.urbanliving.se

...heter klädhängaren som vi köpt till tvättstugan och som förhoppningsvis snart sitter på plats där den raskt kommer fyllas med kläder! Har varit på jakt ett längre tag och till slut hittade jag en hängare där galgar inte nödvändigtvis måste användas. Vi har dessutom kompletterat med flera ankarkrokar för att kunna utnyttja hänget ännu mer. Den finns i flera olika utföranden där man kan få den med aluminiumram och rundstav i aluminium/björk/krom eller ek. Vi valde det sistnämnda då vi har en arbetsbänk som är oljad och drar åt samma färg. Designades tydligen 1937 av Gunnar Bohlin så den har funnits med ett tag...och faktiskt såg jag en häromdagen då jag var och gjorde ärenden på min bank och den hängaren hade förmodligen suttit på sin plats länge länge...såg lite dassig och sliten ut men det gick inte att ta miste på designen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar