På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 26 augusti 2009

60 grader kulört!


En kär vän till vår familj är tvättmaskinen. Stackarn, han får slita hårt varje dag flera gånger om...och nu verkar det som om det blir ännu tuffare tider för´n! Nog för att Nils är en riktig smutsgris...han kan sällan ha något av sina plagg mer än en dag...och idag gick har jag börjat se "smutsmönstret" för Sigge, nu när vistelserna på dagis börjar bli på riktigt....usch! Dagen skörd förutom Nils kläder (som blev jeans, t-shirt, shorts, strumpor och kalsonger) är Sigges då; två par strumpor, två par byxor och ett par shorts, två långärmade t-shirts och en skaljacka (och skulle inte förvåna mig om det läckt i natt och då har vi en pjyamas eller två plus sängkläderna innan morgonen är här)! I love my job!!! ;)

Undra hur det går för vår lillskrutta som också börjat på dagis...kan bara inte vara lika illa som här på vissa punkter!

Annars missar jag inte True Blood idag (svt 22.00)...serien som nämnts i varenda tidning och blogg de senaste dagarna, Alexander Skarsgård är ju med. Jag längtar grymt mycket efter några serier att följa, det hör liksom hösten till. För det är väl höst nu? Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar