På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 19 augusti 2009

Det kommer mera!



Hela förra veckan var det ju full rulle i källaren och än har jag inte fått lagt ut några bilder! Skäms på dig! Skall skärpa mig och ta några imorgon och publicera dem för de som är nyfikna. Har dock några som visar lite av vad som hände iallafall!

Annars är jag trött...och Sigge med! Inskolningen på förskolan går som en dans men den är tröttande (för mamman med!)...Sigge sover som en stock...han som annars sover lite oroligt och så! Idag fick jag säga hej då och gå en liten 30-minuters promenad och jag tror inte ens bubben märkte att jag var borta. Fröken och han hade gungat och sedan varit med på samlingen uppe i gläntan där det bjöds på banan och äpple och sång! Sigge gillar när det sjungs och hade följt allt med stora ögon! När vi sagt adjö efter inskolningsstunden somnar Sigge direkt i sin vagn, helt knockad! Vi får se hur det kommer funka...Sigge är van vid att sova innan lunch och på förskolan sover de efter lunch! Det kommer nog lösa sig för hans gulliga fröken ser inga problem med något sån´t: "Han får väl sova innan lunch om han behöver så sparar vi lite lunch och så får han det när han vaknar!". Så gott att höra för mammor! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar