På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 23 juli 2009

Out of order!

Vad säger man efter en regnig dag som denna? .....................hmm........................hum........................ mm.............................hmmmm..................................! Nej, det finns inte så mycket att varken säga eller tycka. Min hjärna har liksom gått på lågfart idag. Jag har inte gjort något vettigt alls! Och jag har inte tänkt något vettigt heller. Bara varit inne. Lagat mat. Tvättat. Vikt tvätt. Diskat. Torkat Sigges snoriga näsa en miljon gånger. Höll till och med att fastna framför teven tillsammans med Dr Phil som jag vanligtvis avskyr...





Det enda som varit upplyftande idag rent tankemässigt är att det nu i carporten ligger en säck finbetong och väntar på mig. Ja, se där, nu spritter det till lite däruppe minsann! Häromvecka kom denna fina och inspirerande boken på posten och jag har siktat in mig på ett fågelbad! Det hade varit fint att haft ett egengjort och egendesignat i trädgården tycker jag! Någon därute som gjutit något och vill dela med sig av sina erfarenheter... jag är idel öra!

Nu dags för film igen...tre att välja på igen; Revolutionary Road, Miss Pettigrew lives for a day eller Höst i Paris.

2 kommentarer:

  1. Åh! jag måste bara rekommendera en annan bra film och som även finns i bokform. Högläsaren. En tysk bok. En amerikansk film. Har inte läst boken men filmen är väl värd att se. Kate Winslet spelar huvudrollen. Lycka till med gjutningen.

    Nu är det våran tur att åka till västkusten. Håller tummarna för lite mer regn så att det kan klarna upp till helgen.

    SvaraRadera
  2. Har sett den filmen och den var jättebra tycker jag också. Hon är med överallt just nu den där Kate Winslet, hon är grymt begåvad!

    Ha´det gott på semestern!

    SvaraRadera