På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 11 juli 2009

Salsa!

Då gästerna parkerat sin husbil strax utanför under natten fick vi möjligheten att träffas och prata lite mer under frukosten. Lukas, deras charmiga golden retriver och Sigge var väldigt intresserade av varandra och och Lukas tyckte nog mycket om Sigge för han kunde inte låta bli att slicka honom flera gånger och då helst på örat! Sigge brydde sig dock inte nämnvärt om Lukas förehavanden!

Hunden, vill du ha en bil?
Efter att vi bjudit våra gäster på en god frukost blev det dags att kollat in deras nya fina husbil innan de begav sig mot Guddeby. En jättefin och fräsch och praktisk inredning i snygga och behagliga färger och träslag...kan förstå att de trivs i den!


Resten av dagen har spenderats i Kungälv ett par timmar där jag och Lisa möttes upp för en fika och vi blev sittandes länge och bara pratade och pratade...utan att bli avbrutna. Vi fick "avhandlat" massor av intressanta saker och jag tipsade henne om jordgubbssalsan jag gjorde igår som blev supergod...kommer göra den många fler gånger!
Här kommer receptet som är för 4 personer:
250 g jordgubbar i skivor eller klyftor
250 g mango (funkar fint med den köpta frusna tärnade, tinas bara)
1 msk råsocker
saften och skalet från 1 lime
1-2 gröna chilifrukter, mängd efter smak
1 msk finhackad syltad ingefära (hittade ingen syltad men tog inlagd av märket Blue Dragoon "Gari Sushi")
1 kruka färsk finstrimlad basilika (eller thaibasilika)
½ dl olivolja (hoppade över den då det var tillräckligt med vätska ändå)
salt

Blanda allt och låt stå kallt en stund innan servering....funkar superbra till grillat, JÄTTEGOTT!

1 kommentar: